European Summer School

Aktiv werden und bleiben im Jugendverband der Gewerkschaften ist ein Thema, das alle Gewerkschaftsjugenden europaweit beschäftigt. Zeit also, dieses Thema auch gemeinsam anzugehen. Gemeinsam mit unseren Kolleg_innen aus fünf europäischen Gewerkschaftsjugenden werden wir uns gemeinsam Aktionsformate anschauen, ausprobieren und unsere Erfahrungen dazu miteinander teilen. Wir werden uns auch externen Sachverstand einholen und bei anderen Jugendbewegungen schauen, wie sie es schaffen, ihre Themen aktiv und öffentlichkeitswirksam zu transportieren.

Da wir mit circa 60 jungen Aktiven vor Ort sind, wird es ausreichend Zeit geben, sich persönlich auszutauschen und jenseits des offiziellen Programms zu erreichen.

Achtung, aufgrund von Förderbestimmungen ist eine Teilnahme nur bis zum Alter von 26 Jahren möglich.

Hinweis: Achtung, diese Veranstaltung wird in Englisch durchgeführt. Wenn du dich unsicher im Englischen fühlst, melde dich im Vorfeld bei uns, wir finden dafür auch eine Lösung.

Becoming and remaining active in the Youth of Trade Unions is a topic that concerns all trade union youth throughout Europe. So it is time to tackle this issue together. Together with our colleagues from five European trade union youth groups, we will look at action formats, try them out and share our experiences. We will also seek external expertise and look at other youth movements to see how they manage to communicate their themes actively and effectively.
It is planned to look at initiatives of the trade union youth in Germany as well as to exchange a lot with the group in the form of an OpenSpace. We will arrive on Sunday and leave on Friday after lunch.

The event is to take place at the DGB Youth Education Centre in Hattingen (www.jugendbildungszentrum.de). Since the airports Düsseldorf (DUS), Cologne-Bonn (CGN), Dortmund (DTM) and Weeze (NRN) are within an hour's drive, we can accommodate the participants here.
Accommodation is in single rooms, full board - vegetarian and vegan as well is possible -tooks place.
To garantuee a direct communication between the participants the whole event will be held in English.

The event is to be supported by the German Children and Youth Plan. The costs for programme, accommodation and meals as well as all travel costs inside of Germany are covered.
The only costs that participants have to cover is from their home country to Germany.

Attention: Due to financial restriction you have to be younger than 27 to take part. If you are older than that but leading a delegation of participants you can contact martin.stroehmeier@dgb-bildungswerk.de

Interested? Register at https://www.dgb-bildungswerk.de/form/buchung-jugend?seminar=18128292

SUM / 619507819
Kostenbeteiligung: